Audiențele pentru finala Survivor România 2023 nu par să fie deloc pe placul producătorilor. Emisiunea filmată în Republica Dominicană a fost pusă la pământ de concurența de la Antena 1. Date fiind toate datele problemei, este posibil ca fanii să-și ia „adio” de la ideea unui nou sezon, cu numărul 5.
Survivor România este o emisiune bazată pe formatul internațional Survivor, care a debutat pe micile ecrane ale românilor în ianuarie 2020, la Kanal D. Timp de două sezoane, a fost difuzat pe postul turcesc. Ulterior, începând cu sezonul al treilea, show-ul s-a mutat la Pro TV. După succesul răsunător al emisiunii de la postul concurent, se pare că televiziunea de pe Bulevardul Pache Protopopescu a uitat faptul că mai avusese o tentativă de Survivor, în urmă cu ani buni.
În 2016, Survivor România a apărut sub numele de „Supraviețuitorul” la PRO TV. Emisiunea a fost filmată în Filipine și a avut audiențe modeste, reușind să iasă pe primul lor doar în segmentul de comercial. Ca urmare, s-a renunțat destul de rapid la format. Date fiind cifrele de anul acesta, n-ar fi de mirare ca situația să se repete.
(CITEȘTE ȘI: Cele 5 motive pentru care „cenușăreasa” Dan Ursa a câștigat Survivor România 2023 de la PRO TV. Ce s-a întâmplat, de fapt)
Survivor România nu a reușit să câștige nicio bătălie cu Chefi la cuțite. Mai mult, emisiunea de pe Antena 1 a învins Pro TV chiar și când concurența a difuzat Las Fierbinți pe același tronson orar. În consecință, am putea asista la ultimul sezon Survivor România pentru că strategia trustului Pro este să nu investească sume mari în show-uri care nu fac față concurentei. Sunt celebru, scoate-mă de aici, Masterchef și altele au dispărut din grilă sau au fost mutate pe tronsoane orare mult mai vizibile atunci când nu au reușit să conteze în lupta cu Antena 1 sau Kanal D.
Costurile pentru realizarea emisiunii sunt enorme. Chiar dacă au parte de sponsori și premiul cel mare este oferit de Vodafone, nu mai este un mister faptul că producători din PRO TV plătesc concurenții cu cel puțin 1.000 de euro pe săptămâna petrecută în Republica Dominicană. Când vine vorba de Faimoși, tarifele cresc considerabil. La acest calcul, trebuie adăugate și costurile de cazare în Republica Dominicană, deplasările cu avionul, costurile de producție și salariile angajaților.
Trustul are multiple motive interne de a renunța la format, dar și externe. Mulți fani au acuzat, în decursul anilor, faptul că „nici Survivor nu mai e ce a fost”. De ce? Pentru că și producătorilor le este greu să tot găsească oameni obișnuiți, dornici să participe și care să prindă pe sticlă, dar și vedete dispuse să renunțe la viața lor, familie și confortul de acasă pentru a pleca, mai bine de șase luni, departe de familie.
(CITEȘTE ȘI: Scandal la Survivor România, de la PRO TV! „Şi-au bătut joc de voturile noastre”)